woensdag 16 september 2015

Online winkelen? Vaak vooruit betalen

De retail markt in ons lijkt weer aan te trekken. Gelukkig wat positieve berichten. Want na de crisis kunnen we wel weer wat goed nieuws gebruiken, of niet soms? 

Voor de retail is er natuurlijk nog steeds een grote concurrentie van online winkels. Logisch ook, want mensen kopen bepaalde goederen nu eenmaal graag via het internet. En geef ze eens ongelijk. Bepaalde artikelen blijven toch in trek in 'reguliere' winkels. Ook lijkt het aan de doelgroep te liggen, vooral jongeren kopen graag via het internet.

Extra kosten bij niet tijdige betaling

Als u online besteld, dan moet u vaak vooruit betalen. Niks mis mee en dit is voor veel webwinkels de standaard. Als een product u niet bevalt, dan kunt u dit vaak terugsturen. Soms kan het best even duren voordat uw het geld terugkrijgt.

Sommige online shops bieden ook de mogelijkheid om achteraf te betalen. Dit lijkt een interessante optie. We weten echter dat veel consumenten het niet al te nauw nemen met de betalingstermijn, dus let daar wel op. Wanneer betalingstermijnen worden verstreken, zijn er vaak extra kosten die erbij komen. Een incassobureau wordt dan bijvoorbeeld ingeschakeld.

Meer informatie over incasso, kunt u vinden op de website van Moneyfirst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten